Elektrik & Elektronik

subject nehh laa aku kena score mase SPM nanti, kalau ta memg menjawab laa kat fmily dan cekgu cekgu aku. kita berkongsi info la yer anak anak coz ramai orang tanya :D so, subject elektrik lebih kurang basic kita nak mendawai litar litar tertentu. macam mendawai lampu rumah ke, lampu jalan, etc. tapi memang rasa mcm na mencarutttttt je masa buat amali mendawai kat bengkel. sebnarnya dah mencarut pun. hahahaha. kira kena bnyak bersabar gak laa masa nak buat tuu. dah laa condition tempat pndawaian dia panas nak mampus, haihhhh. silap silap haribulan, mcm nak quit jer dari amali tuu. then elektronik pulak. subject neh pulak berkenaan tentang komponen komponen kecil yang mcm kat dlm hanset, remote control, etc. kira amali dia senang sikit laa. memateri dan memasang komponen litar kat satu board tuu. ada satu hari tuu, member aku neh punya laa bijak pandai pegy pateri pastu ta reti tudung dia na singkat ke hape. sekali dah berlobang, padan la muka kau. hahahaha. sblum na buat amali neh alat alat tangan kena laa cukup kalau ta memang laa kena lari satu padang. padang dah laa mcm sawah bendang, jahanam kasut masing masing. segan yang teramat time tuu, hahahaha. emm, aku rasa aku ta nyesal kut amek subject neh. nasib baik aku pindah, kalaulah aku ta pindah... terpakse ler aku nak menghadap subject acc kat SMK SULTAN MANSUR SHAH tuuu. adoiii, subject aku paling ta suke. hahahaha, same lahh ngn si addmath tuu.


No comments: