Pelekat

Untuk pengetahuan semua, hari neh iaitu hari isnin adalah hari persekolah selepas bercutinye kitaorang sebagai murid sekolah. fuhh, tahan nafas jap. hehe. Hari neh adalah hari yang paling mcam hawau je aku rase. Biasalahh, memg jadi kewajipan bagi sekolah sekolah di Malaysia menjadikan hari isnin sebgai hari rasmi mingguan baru. SO, mestilah laa ada spotcheck right?


Yessss, memg tepat sngat lah tuu. Sekolah aku baru tadi ada spotcheck besar besaran. Perggghh, memg tak leh lepas nye. Dah macam penjara doe! -.-" Then, class by class kena beratur kat dewan tu. Class aku pulak class paling pertame. Aku pulak bijak pandai pergi beratur no dua (blakang ketua class). Maknanya, aku lah paling awal kena check. Cikgu pun check dari rambut hingge lah ke seluar. TIBA-TIBA! ntah mane sore sumbang haram mane ntah cakap, " kluarkan dia tuu. seluar bawah dia tu kecik! ".


Punya lah berderau jantung aku. Bukan ape, sape yang kantoi seluar coz kecikkan sluar tuu kena denda. Denda kena pakai kain PELEKAT! bapak dia lahhh (: Dengan perasaan yang malu, aku kluar daripada row tuu. Sume orang pandang aku. Mane taknye, aku orang pertame kena tahan. HAHAHA. Check punya check, akhirnya abis jugak spotcheck ala ala penjara tuu. Then, budak budak yang kena tahan tu sume kena dok dalam beberape baris. Ada baris untuk rambut, kasut, stoking dan sluar. 


Aku kat baris untuk yang kantoi seluar. Sebelah barisan aku tu lak barisan ntuk stoking. Pada masa yang sama, stoking aku pulak warne biru. Memg confirm lah kena tahan lagi. Pikir nye pikir, datang lah satu idea. Pastu cikgu datang tnye kat aku;


Cikgu : hah awak! pe masalah awak? 


Aku   : salah pakai stoking cikgu (kelentong sebb takut kena pakai kain pelekat) HAHAHAHA

Cikgu : dah! pusing blakang! ZAPPPPPPP


*hinggap lak rotan kat BUN*** aku. wakakaka

Cikgu : dah jalan, pegy masuk class!

yahuuuu, punya lah gembira tak terkate. cube lah korang bayangkan bile korang kena pakai kain pelekat kat sekolah? bapak diaaaaaa, segan sial! nasib baik lepas doe! membe membe aku yang lain tu sume tak lepas. aku je yang lepas. HAHAHAHA. 

moral value- * INSAF! TAKNAK PAKAI SLUAR BOTTOM KECIK LAGI!

- pelikat ohhhh pelikat -


no pictures for this entry :)

No comments: