Dulu 59kg, Kini 49kg : Cara saye menguruskan badan !

Mase tahun 2002-2003 berat badan saye hanya 33kg jer. Tahun demi tahun, tahun 2004-2007 berat badan saye telah meningkat sbnyak 26kg dan berat saye adalah 59KG !! 

Saya pun start exercise bila berat badan saye naik pada awal tahun 2008. Exercise punya exercise pada bulan Mei 2008, berat badan saye telah menurun dengan mendadak sebnyak 12kg dalam masa 5 bulan jaa. Sampai laa sekrang nie.... ( 47kg ) Hehehe

Nak tau mcm mana saye kuruskan badan?

Cara-cara
1. Makan memg tetap makan, tapi dengan kuantiti yang sikit dan berkhasiat.
2. Makan 2 kali dalam sehari ( huiyoohhh mana ley tahan doe.. Hehehe ) 
3. Bersukan,bersenam.. (Dulu saye main bola hari hari, xpayah susah-susah nak pergi gim >.<)
4. Mase selepas sembahyang tarawih ( bulan puasa ) saye main bola jugak. wink wink ;)
5. Saye amalkan 'Say no' untuk makan di tengah malam.
6. Check berat badan 3 hari sekali.
7. Lasssstttttt sekali, buat sume perkara di atas dengan kesabaran yang tinggi (No.2 paling tough)

Cara-cara tadi tu bukan laa baik sngt nak di amalkan, mungkin ada yang lebuh baik. Tapi saye berjaya menurunkan berat badan dengan cepat bila saye buat mcm cara tuu tadi. SO ?

p/s : Lebih elok korang buat puasa sunat. Puasa akan datang jngn lupa puasa penuh yerrr >.<

3 comments:

NiEsHA__nGexX said...

Hebatt ,
nak try lahh , HAHA , :)

Fariecha said...

macam best .. nak try lha :)hehe

roborobot said...

NiEsHA__nGexX and Fariecha >> try lahh ! semoga berjaya ! Hehe