Hikmah : Puasa Boleh Kurangkan Jerawat !

Assalamualaikum dan Salam Blogger..

JERAWAT?? Haaaa kau, bukan main besau lagi perkataan tu.. *nmpak sngt jerawat eaa besau.. Hahahha.. Gurau jerr.. Jerawat nie dikenali dalam bahasa omputeh iaitu pimple, hehehe.. Rata rata dalam peringkat remaja nie ada masalah jerawat. Kan? Saye pun, kikiki... *xteruk pun!

Baca lelaju tauu ! Hahahaha.. Macam mana saye boleh terfikir nak buat entri pasal keadaan jerawat semasa bulan puasa yang penuh berkat nie?? Hehe, panjang bonaa.. Ouhhh mcm nie cerita nyaa, dua bulan lepas saye ada tengok sebuah video clip tentang jerawat di blog kari ngeri ! Haihhh, tak usah laa saye cerita pasal video clip tuu. Tag nama blog kari ngeri tu pun takanak.. pandai pandai laa korang cari sendiri.. Bukan ape.. kalau korang tengok, alahaii kau nyahhhhh.. geli mak !! Hahaha..Kang tak pasal pasal muntah lak mase hari puasa nie.. Hohoho..

Okayy, mengapa dan bagaimana jerawat nie boleh di kurangkan dalam kita sedang berpuasa??? Kurangkan tauu, bukan hilangkan.. Mana boleh jerawat hilang semua sekali gus.. Betul ?? Hehehe.. Cuba korang fikir secara logic, jerawat di sebbkan oleh minyak kan?? Sumber minyak paling bnyak daripada makanan. Korang makan dalam bulan puasa nie brpe kali?? So, secara tidak langsung jerawat dapat di kurangkan kerana pengambilan makanan yang berminyak yang berkurangan..

Faham anak-anak yang comel sekalian?? *mcm popeser lakk.. Hihihi

Nota Untuk Pembaca Dan Saye : Mungkin ia adalah salah satu hikmah kita berpuasa, kerana bnyk benda yang tak elok dapat kita atasi.. 
Janji, kita semua perlu cari jalan dan ikhtiar untuk menyelesaikan masalah yang kita hadapi.. Amin





17 comments:

ZK said...

ahahah betul lah tuh. antara hikmah bulan puasa :)

Nazra Nazurah said...

saya memang setju...:) jom keblog saya dan folo...saya dah folo awak...

Sab said...

sy ank ank yg comel , jdy sy fham . kiki :3

AdinLala said...

ZK > yerr, bersyukur kepada Allah :)

AdinLala said...

Nazra Nazurah > oraitt, tunggu sat naaa.. T saye terbang kesane :) Btw tq :D

syerz eyryn said...

haha. . ade hikmahnye. .
bgoz2 :)

syerz eyryn said...

haha. . ade hikmahnye. .
bgoz2 :)

AdinLala said...

Sab > Hehe, a'ahh laa Sab comell... Kikiki

Rohaizam Rosli said...

waaaa makin cantik la masing2 lepas nih... sebulan posa... raya nnti masing2 da boleh jadik duta loreal, nivea bagai la...

AdinLala said...

Rohaizam Rosli > memg, sape xna cantik cik abg oii.. Hehe

PeRmAtA bIrU said...

hahhaah.. so jangan makan makanan berminyak... tapi kalau buka posa makan sekali untuk 5 kali makan macamna??? hahahha... muka saya jarang berjerawat.. tips??? ntah wat bodo jer kat jerawat... boleh gitu???

AdinLala said...

PeRmAtA bIrU > Hahaha, jerawat tetap akan berkurangan walwpun makan smpai 5kali punya makan.. Sebb, mana ada manusia makan smpai 5 kali ! Hahahaha.. Mana boleh, kita kena jaga.. Kan nak raya dah.. Hehe

diya said...

awww kalau cmtu raya nanti flawless lah mukeee ~ bhahahahahaha.
kalau ade jerawat siap adin . heheheheee ;DD

AdinLala said...

Hahaha.. muka lelaki sume nak jambu jer.. Hehehehe.. Siap g mana? Lalalalaalala~ Hahaha

Eddy Dce said...

yup..betul la tu...tapi waktu nak berbuka tu jangan la makan sampai tahap melantak...huhu..berkadar la nak makan... :)

Cik Siti said...

stuju2...hehe....best la blog nie... i follow!

AdinLala said...

Eddy Dce > Hehehe, jngn smapi perut pecah dah lerr.. Kikiki

Cik Siti > thanks cik siti.. Followed youu too :)