Bebal Kemain Lagi : Bro.. Hidup Kita Nie Tak Lama, Insaf Ler Sikit. !






Assalamualaikum Dan Salam Blogger..


Hey ! Apa khabar? Puasa sekerat hari ke separuh hari je? * same ler tuu.. Hehehe.. Eh korang, nampak tak gambar air kat atas? Rase rase korang ape jenis air tu? Kalau korang tak tahu baik korang pergi kedai mamak lepas tu tnya kat mamak tu ape nama air nie.. Confirm kena gelak jaa ngn mamak hensem tu.. Kikiki..

Orait, entri kali nie pasal puasa.. Apa kena mngena Milo Ais Tabur nie dengn bulan puasa? Nak ajar cara-cara nak buat air nie ke? No,no,no,no.... Huhuhu..  Nak dijadikan cerita, semasa saye otw nak g kedai runcit ( beli pemadam 20sen jer, bukan beli Air Milo kotak,  Hehehe ) saye ternmpk seorang lelaki Melayu  sedang minum di kedai makanan yang bukan beragama islam.. So sweet perangai beliau kan? Ishhh isshhhh...

Mana laa pergi akhlak brader nie, kang saye tegur melenting pulak mamat tuu.. Kalau yer xnak puasa, pergi la minum kat tempat yang tersorok.. Confirm-confirm yang nmpak hanya Allah jer.. Hehehe.. Yang brader bajet pahala dia bnyak nie, siap order air Milo Ais Tabur tau ! Dah laa Milo Ais, sipa nak tabur tabur.. Hamboiiiii, selero macam kobauu tongah mongidam ! Hehehehe.. Pastu brader tu minum selamba hadap jer.. Agaknye dia tak hiraukan kritikan orang ramai di sebbkan oleh ke-asyikan Milo Ais Tabur tu kut?? Hahaha.. Biarlaa ngn brader tu, agaknye kalau dia eksiden tertonggeng meraung kesakitan kat depan tu jngn harap saye nak tolong >.<

Selepas tu, saye beransur pulang ke rumah dengan selamat sambil memegang pemadam 20sen yang baru dibeli.. * Nmpk tak nmpk tak?? Mcm comel jer kan bila saye pegang pemadam 20sen gmbr upin&ipin tu?? ... Kikikiki...

ADIOS


8 comments:

zmah said...

Sabar je lah...berselera juga nampak milo ais tabur ni...tapi menu air akak jus apokat (indonesia) jus avocado bahasa kita....jom buka!

l0llip0pz gurls st0riee said...

perghh...xbley blah lah die punyer mengidam ! bulan p0se lak tuu ~~

saiazuan said...

ketuk je kepala brader tu.. #LOL

AdinLala said...

zmah > tengah bersabar ler ni cik akak.. Ouhhh, pernah dengar tapi tak pernah rasa.. Hehe

AdinLala said...

Blogger l0llip0pz gurls st0riee > nafsu makan dia mcm setan agaknye.. Wlwpun setan takde bulan ramadhan nie ;D

AdinLala said...

saiazuan > kang saye di baling dngn gelas tu pulak. Hehe

M'Rie R'Nie said...

kalau saya. saya pi kat brader tu. saya ckp. sodapnyo milo ais tabur tu ya bang. minta sikit bulleh..... confirm brader tu tersipu2 malu gitu...ha3

Gunblade IV said...

takde maknanye dia nk baling semula gelas tu, kalau dia baling, ramai orang akan tau kewujudan orang melayu tak puasa kat kedai tu. hahaha. :P