Ragam Ramadhan : Tebu Didahulukan, Durian Diketepikan

 Assalamualaikum Dan Salam Blogger.


Tebu Didahulukan, Durian Diketepikan???? Apa yang si Adin merepek nie?? Hehehe.. Kita di bulan yang mulia nie iaitu bulan Ramadhan berasa bersyukur kerana akan dapat menikmati pelbagai juadah bila masa berbuka puasa nanti. Mcm mcm lah korang nak nanti, itu lahh ini lahh. Bila tengah makan, cipot jer.. Yang lain buang.. Membazir tauuu !

Orait.. Sebelum nie saye ade buat entri tentang Durian dan Kurma. Dan kali nie pulak entri berkenaan Tebu dan Durian pulak. Ehhh ! Top sngt ke durian nie?? Hehehe.. Takde laa, durian nie kan master fruit, lagend fruit, dan segala bagai... Kira top laa tuu, smpai demam laa asyik makan durian jer.. Hahaha.. Kalau dah makan tu satu rumah boleh bau tau tak.. kikikikiki..

Kenapa Adin pilih tebu pulak untuk entri?? Sebb, tebu skrg dah jadi pilihan ramai kat luar sane tuu. Durian pun dah kurang permintaannye. Cuba korang pergi pasar Ramadhan, ada tak jual durian? Ada memg ada, tapi agak agak korang, korang singgah pergi beli tak? 50-50 betul? Hehehe.. Dan lagi satu, kalau kedai jual air tebu bersebelahan kedai jual buah durian mana satu yang laku? Mestilaa tebuuuu. Hikhokhikhok...

Tak tau laa kalau yang tegar mendurian tuu, mungkin beli kut. Hehehe. Tapi, tebu paling top time bulan Ramadhan nie. Pergi kedai corok mana pun mesti ada jual air tebu.. Kan Kan?  

Alahai kesian durian.. Hehe

Nota Macam Yer Yer : Semalam saye puasa penuh tauu. Hikhikhik... ( memg pun )





19 comments:

Popoi said...

nice entry! ^_^ selamat berpuasa!

AdinLala said...

welcome :) Selamat Berpuasa jugak :D

nadiaazira said...

nadia peminat no.1 air tebu! hehehe...

AdinLala said...

Ouhh yaka?? Same ler kita.. Hikhikhik

Edy Ramanov said...

very nice entri. edy dah follow kat sini. jgn lupa singgah ke blog edy ya. tq. selamat menjalani ibadah puasa.

AdinLala said...

tq, nanti saye terbang ke sane yer.. Hehe.. Selamat Berpuasa jugak :)

Dea said...

ayah sy jual air tebu kat bazaar samarahan.. jom la beli.. hehe

AdinLala said...

Ouhh yaka? Mintak kat ayah awak sikit boleh? Hehe

AIEN NOT ALIEN said...

haha..betul2.. hari tu dok layan durian..sekarang layan tebu...cik soya tidak dilupa...hehe..

AIEN NOT ALIEN said...

haha..betul2.. hari tu dok layan durian..sekarang layan tebu...cik soya tidak dilupa...hehe..

Eddy Dce said...

memang air tebu la jawapannye...terasa nikmatnye minum air tebu waktu nak berbuka puasa...haha... :)

Nur Faezah Roslan said...

air tebu mmg sedap laa bhaaa ~ HAHA

AdinLala said...

AIEN NOT ALIEN > Hehe, cik soya pun best.. Manis jerr dia kna? Haha

AdinLala said...

Eddy Dce > betul tuu, nasib baik xbuat jus durian.. Kikiki

mR.bUnY said...

terbaik woookkk...tgk pada tebu trus arini nk berbuka dgn tebu gak la...wahhhh

hyda91 said...

hehe.. sedapnye.. selamat berpuasa~

AdinLala said...

mR.bUnY > Hehehe, baguslaaa.. Kalau boleh mintak kat kedai tuu kurangkan gula tau.. Hoho

AdinLala said...

hyda91 > nyum nyumm nyumm, Hehehe.. Selamat Berpuasa jugak :)

areyf said...

balas kunjungan..

TERBAEKK der...